اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۱۰۲

چگونه بهداشت مواد خوراکی را رعایت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۸۸۲
بهداشت مواد خوراکی مورد استفاده در رستوران باید در همه مراحل تهیه، تولید، نگهداری و حمل و نقل کنترل شود تا غذای سالم و باکیفیت به دست مصرف‌کنندگان برسد.

بهداشت مواد خوراکی مورد استفاده در رستوران باید در همه مراحل تهیه، تولید، نگهداری و حمل و نقل کنترل شود تا غذای سالم و باکیفیت به دست مصرف‌کنندگان برسد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه، نایب رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس تهران با بیان این مطلب درباره شیوه درست نگهداری مواد خوراکی گفت: مواد خوراکی باید در یخچال و فریزر نگهداری شود، مواد غذایی شسته و نشسته از هم جدا شود و در صورت نیاز برخی مواد در ظروف دربسته نگهداری شود.

 

بهرام ترامشلو از رستوران‌داران خواست تخم‌مرغ‌ها را در یخچال و در ظروف دردار نگهداری کنند تا از انتقال بیماری‌های سالمونلایی پیشگیری شود.

 

به‌گفته وی ضروری است در صورت طولانی شدن زمان نگهداری مواد خوراکی در یخچال یا فریزر روی مواد غذایی اولیه ازجمله گوشت و سبزیجات تاریخ شروع نگهداری نوشته شود.

 

وی با تأکید بر کنترل دمای یخچال، فریزر و سردخانه رستوران ادامه داد: دماسنج یخچال باید کالیبره و تنظیم بوده و مدیر رستوران از دارا بودن اهرم بازشونده در سردخانه اطمینان داشته باشد.

 

نایب رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس تهران درباره مراحل تهیه مواد اولیه خوراکی رستوران اظهار داشت: مواد اولیه مصرفی باید بوسیله خودروی یخچال‌دار سالم و دارای مجوز حمل مواد خوراکی به رستوران تحویل داده شود. علاوه‌بر این مواد مصرفی باید دارای برچسب اصالت کالا و مجوز بهداشتی باشد.

ترامشلو کنترل دمای پخت مواد غذایی در روغن مصرفی برای پخت و پز را ضروری دانست و گفت: آشپزها دقت کنند تا روغن مورد استفاده به موقع تعویض شود.

 

وی با اشاره به رعایت کامل فرآیند سالمسازی و ضدعفونی سبزیجات که در گزارش‌های قبل به‌طور کامل توضیح داده شد، تصریح کرد: در صورتی‌که از یخ برای پذیرایی از مشتریان استفاده می‌شود، تهیه دستگاه یخ‌ساز استاندارد برای رستوران الزامی است.

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016